Monday 28 January 2013

pandangan aku mengenai lelaki :)


assalamualaikum... 
hari ni aku rase nak luah sesuatu laaa.. pasaLLLLL
LELAKI! 
gempak tak? gempak tak tajuk cerita aku ni??
haaa,ape hal ngan aku ni tetibe nak cite sal laki? apehal?
urmmm,biase laa aku kan pompuan,takkan nak cite sal pompuan plak,apeadehal.
baik cite sal kaum berlawanan baru la syoook. dan kaum laki pon mesti suka kalau pompuan cakap sal dorang. macam tu gak kaum pompuan pun mesti suka kalau kaum laki cakap sal dorang. eceh!
tapi jgn kutuk2. kutuk2 tak salah tapi bio ade hujah yang bernas kenapa 'kutukan' itu diberi. baru lah peng'view' boleh terima ngan 'open minded' pendapat@kritikan kite. tak gitu kengkome oi?? :)

ok..

tadi aku online fb. biaselah bila ade line mestilah benda utama aku 'rindu separuh mati' nak bukak adelah facebook. aku kan ulat buku,mesti nak tgk 'buku' ni jugak,haha! 
pastu,perkara biase lagi adalah... ade jantens2 akan chat kite! kaum hawa! kite kan kaum hawa,kalau takde yg nak chat tu ada something terlebih wrong lah kat kite OR kat jantens2 tu sendirikk.
takkan la takde satu dua jantens2 chat kite kaum hawa oi? mesti ade nyeee. paling koman pun 15 orang dalam satu2 mase! (tangan ke bahu,mate ke atas,lidah terjelir,haha)
cik kiah,jangan lah terus dikembangkan hidung tu semahu-mahunya apabila ada yang bg chat ngan ayat yg lebih kurang samaaaaa je semuanye. balik2..
hai/hye/hi
salam/semekom/assalamualaikum
watpe tu/uat pe tu/sayang buat ape tu
dah makan/dah minum/dah mandi/dah kencing dah berak or whatever lah!

tu ayat biase je. so bored! tapi ayat camni pun gegurl kat luar sane n yg tengah taip ni boleh cayooo secayo-cayooonye, mulalah tu engat jantens2 tu dah syok tahap gaban kat kite2? tak gitu? haha. over lah aku ni. tak semua kaum hawa macam tu.

nasihat aku pada lelaki.. kalau yang dah ada awek tu (majoriti lelaki akil baligh ade awek tapi suka ngaku single or usha awek orang or awek cun melecun kat fb twitter dan sbgnya!) buat2 la macam da ade awek. layan je la awek ko sorang tu. tak payah nak mintak number phone minah2 laen. terutama yang tak kenal tu!
kalau member2 takpe lagi,mungkin just nak tanya khabar je kan,nak usik2 kawan yg dah lama tak jumpa (tapi jgn lebih2,i jealous ni! :P ) tu aku boleh terima lagi... 
ni tak,dah la tak kenai! nak chat tanya duk mana la,umo bape,number phone,number ic semua nak! lempang tanak?? hamboi! over kau jemah! :P
paling aku tak tahan la kan. ade ke fatutt kaum jantens2 ni nak webcam!!! ade fatut tak?? tak fatut tak fatut tak fatut! 
ate kome. buat ape webcam bagai. padahal baru chat tak sampai 2 minit. tao kah kalian wahai kaum jantens2 bahawasanya kami kaum hawa sekalian ketika sedang online fb twitter dan sbgnya,kami mempunyai pelbagai gaya ketika itu? tahukan anda wahai kaum jantens2? dengan rambut kusut masai,mengerbang bagai rambut kak limah balik hostel,dan waktu itu kalian ajak chat? itu fatutkah?? 
sebab itu ana bilang tidak fatut. ente harus fahem! 
aku paham sgt dorang ni just nak tgk muka awek yg dorang chat tu,cantik bak patung barbie kah? atau patung kat sawah tu je muka awek yg dorang chat tu. erk! tulun sikit. kami tak sehud duh itu ye,hihi.

ate,katekanle kami tak secantik patung barbie,adakah kamu wahai kaum jantens2 akan off webcam pastu delete fb kami dari friends list anda. adakah begitu kejamnya kamu??
bagaimana pula sekiranya kami secantik patung barbie,putih melepak seperti opera cina,badan langsing bak pelakon bollywood,n anak mate bewarna biru seperti pelakon hollywood? adakah kamu wahai kaum jantens2 akan menikahi kami? atau setidak2 nya,memutuskan perhubungan dengan awek kamu lalu datang kepada kami yg owsem sangat ni,. auw! ahhaha.
buat hape! tgk cantik sikit mula lah nak kawen la, nak jumpa mak ayah la, nak hidup bersama tapi mati kau, aku kawen laen laa. huh! ,

kawan-kawan, cinta bukan dari rupa tapi dari hati. kalau rase jatuh cinta sebab muka si minah tu cun bebeno, cube tanya hati kau tu,aje beno ke tu cinta?? ke napsu ke??  ke ape ke lagi?? ilmu pukau kah? syabas la kaum hawa, baru tempek bedak dua kati dah ade puluh2 jantens kureeng iman melekat! opps,apesal nak marah,bukan aku kate kau lah! haha. bingo! :P
tak pun baru edit gambar sikit ilang kan jerawat batu ke jerawat nasi goreng nasi lemak nasi minyak ke,dah ramai yang hantar chat.. tak gitu joyah?
hurmmm.. tapi..

aku dan kaum2 hawa kat luar sana pun salah jugakkkkkkkkk!! (sambil menjerit kuat2.. tapi dalam hati je)
apesal lak salah? pepandai je jemah ni! nak salahkan kekita lak! kita insan lemah tao!
apehal lak tak salah. ateee..
  • kalau kite tak balas chat dorang mesti tak jadi cam gini kan?
  • kalau kite tak layan-layan manja mesti iman dorang pun tak tergugat kan?
  • kalau kite tak letak gambar2 mengancam habes mesti dorang pun tak bernapsu terlebih2 nak webcam kite kan? dan..
  • kalau kite create fb kite berbentuk islamik sikit atau lebih2 mesti takde kaum jantens gatai2 chat kite kan? 
yang ade KAUM ADAM yang baik2,sopan2,menghormati kita sebagai kaum hawa dan tidak berniat lain melainkan kerana Allah!
ade! aku yakin ade kaum adam yang macam ni. sbub aku penah test sekali! eh bukan sekali. sampai sekarang 'eksperimen' masih berjalan,haha.
hah! tu ade je kaum adam yang berniat baik. ate kenapa mesti nak layan yang lebih rendah dari kaum adam tersebut? biaq pi je dorang,tak payah nak kesian2 sgt la kat dorang. jgn jadi biul ngat ye. waktu dorang chat korang tu,ramai lagi individu lain yg dorang chat sme. bukan ko sorang je jemah hoi! aje perasan toi.

dah! dah! mulai harini ubah la sikit2 mentaliti kekita ye cik puan2 sekalian. tak fayah la dilayan sgt. setakat kawan2 tu takde hal la. ni orang tak kenal pun dilayan sama. ishh. aku tak percaya cinta jarak dekat tapi jauh ni. kalau yang dekat pun tak leh caye ni kan se akan2 dekat depan screen tapi sebeno nye sejauh berbatu2. tak gitu???

ok la,aku pun dah fenat menaip ni, tapi takde sorang pun khadam aku nak anto air kopi ke teh ke bg aku minum,penat ni tauk dok!
apepun,aku nak mintak maaaaap sesangat kat sape2 yang ter'view' post aku ni,n tak senang dgn tulisan aku ni,soooo sori. adat la kan tulis blog camni. asalkan dalam menulis tu kite ingat Tuhan n bertujuan baik disamping untuk ingatkan diri sendiri n indivudu lain jugak. 
aku harap sesape ade fb or twitter n lain2 (aku ada fb je,cukup la satu je) pandai2 la bawak diri tu,jgn sampai orang injak2 maruah kite. n chatters2 tuh,memilih sikit,jgn semua orang ko nak layan,takde ape yg hotnye fonnn! haha

ok la,sorry n thank you Allah!!
wasalam :)


No comments:

Post a Comment