Sunday 27 January 2013

persahabatan semalam~


assalamualaikum... sajak ini ilham aku sendiri,aku bukan terror sangat nak create sajak or puisi tapi aku cuba jugak lah,ni cara aku nak luah perasaan.. khas untukkkk ermmmm.... 
sesiapalah! :P

Persahabatan Semalam (Anugerah Ilahi)
Walau aku bukan penyair
Ku karangkan jua
Puisi ini
Buat persahabatan kita yang indah itu
Anugerah Ilahi

Aku sangat merindui
Persahabatan semalam
Yang sudah berkubur...
Kerana aku tidak pernah
Di temukan dengan persahabatan seindah itu
Indah di mataku
Namun
Di mata Tuhan bagaimana pula?

Malam ini aku ditemani titisan hujan rahmat
Merinduimu dan persahabatan kita
Dalam kesunyian malam
Dan kesepian jiwa
Serta keresahan hati yang merindu
Aku berdoa
Semoga persahabatan semalam
Diketemukan dengan kita kembali
Dalam keredhaan Ilahi

Namun ini hanya harapan hambaNya
Yang mampu merancang
Tapi hanya Dia Yang Berkuasa
Mengatur yang lebih baik

Percayalah sahabat
Tiada seindah persahabatan
Melainkan persahabatan semalam
Terima kasih Allah
Walau hanya sementara
Tapi manisnya terasa hingga kini
Subhanallah!

Sekiranya diberi peluang sekali lagi
Akan ku sujud syukur padaMu
Dan ku jaga sebaiknya
Anugerah Ilahi itu
Pastikan ia berada
dalam keredhaanMu selalu
Inshaa Allah
Ya Allah
Sampaikan salam persahabatan semalam
Dariku untuknya
Semoga hatinya
Seperti hatiku
Merindui persahabatan semalam

24 januari 2013
12 rabiulawal 1424
00:57 AM
Raja nur shuhadah raja musa

No comments:

Post a Comment